Monday, May 25, 2009

沉沦于FB的日子



对FB的沉迷,到了什么样的地步?

(1)周末一早起床,即时开机登入。若不出门,一整天都在玩。
(2)周日上班到公司,开机后第一件做的事
(3)放工回到家,开机后第一件做的事

到底是FB的魔力让人无法招架? 还是自己的自律性太低? 生活太乏味?可是,再这样下去,我想我家老爷会修了我,因为我很久没扫地抹地了(幸好和小姑同住);很久没帮我家老爷烫衬衫了(他只好无奈的自己做);很久没让脑袋瓜子闲下来,思考一下有意义的事了(只知道要喂我RC的员工吃东西,收集材料做菜);很久都没计划一些活动,和我家老爷浪漫一下了(只靠姐姐煮饭或下楼随便吃就搞定)。 终于,我家老爷动怒了:"你是怎么当人家老婆的?"
想想,的确被FB搞乱了生活重心。家庭和朋友,什么时候都应该比网上游戏多重要吧?我身为人妻的,应该要把家里打点好才是吧? 所以,FB, 我必须要把你降级了!!! 我要逃离你的魔掌!!!你只会是我的做完家事后的娱乐,而非我生活中的重心。 希望我家老爷下次会说: “你真是个好老婆!” =P



11 comments:

  1. 我是前些时候玩的比较疯,最近收敛了许多. 那时候从早到晚对着电脑, 搞到眼睛很累, 皮肤很差:(

    不过我都是做完该做的东西才玩的, 所以太上皇不敢complaint...哈哈!

    要懂的分配时间啦!:)

    ReplyDelete
  2. erm~~ 你怕你老公"修理"你, 还是"休"了你? 别怕, 他两样都不敢, 因为我们会帮忙"修理" 他~~
    By the way, I also think playing RC affecting my work, already stop business during working hours already~~

    ReplyDelete
  3. 对咯,我真的太沉迷了。 RC的测验结果,我是个终极沉迷者!!! 所以已下定决心,要适可而止。
    我家老爷应该不会"修"或"休"了我啦,我怎么说还是个不错的老婆吧 =D 不过有你们在背后撑腰,就有备无患了, keke =P

    ReplyDelete
  4. i think you guys in singapore gang one is really addicted to facebook!! even though i play also, but i still give priority to my work and personal life leh and i will be bored after a while, now the only thing tat keep me going is collecting ingredient to upgrade my dish...tats why my improvement is slower than u guys, ahha..so in order not to be too addictive, trade your ingredients with me!!! ~~xiao yan zi

    ReplyDelete
  5. I also did the same thing like u... tat means I'm addicted to FB too? Oops.... but Glenn is still quite happy when he mop the floor cos he leave the toilet to me.... =(

    ReplyDelete
  6. Yann said...

    Passing by...

    Got absolutely nothing to comment about this topic. Wait till I sign up Facebook...

    Hehe, later...

    ReplyDelete
  7. Joyce, Glenn is really good for helping in houseworks!!! =) My hubby does help, but very minimum =P But too addicted to FB is really not a good sign, i think 2 of us should control a bit lor....

    Yann, i think ur promise to sign up FB is just like ur promise to cut short your hair lor.... will only realise N year later...keke.... =P

    Yian, u r very welcome to exchange ingredients wih us... pls send ur request lei....

    ReplyDelete
  8. 我想在新加坡的日子真的很无聊。不然我们就不会沉迷在FB的游戏里。

    我之前也很恐怖。我一早醒来就会先开机,让我的员工去开工。而我自己就去梳洗打扮。等我准备去上班时,才关店。不过,我很快就觉得这太夸张了。所以,现在,如果是周日的话,我只有晚上在家的时候才可玩。

    当然也庆幸我公司禁止玩FB,不然我玩得更疯~~

    ReplyDelete
  9. Actually, Glenn works different hours so I go home only can watch tv, play RC or walk the dog alone. Of cos, i still do laundry, clean up my room... the bigger mass, living, study, his father's room, kitchen, he will settle it.... Actually, Glenn also made breakfast for me while i hardly prepare anything for him.... I think i got to think of wat to cook for this weekend to make up to him....

    ReplyDelete
  10. I've just start playing this game after you girls. See how long this game can last, hee hee.

    ReplyDelete
  11. is that yy? I dun think you will have a patience to play...keke....

    ReplyDelete